Helyes hidratáció sport közben

//Helyes hidratáció sport közben

El sem tudjuk képzelni, milyen fontos a helyes hidratáció! Nem csak sport közben, hanem előtte és utána is.

Ha szeretnéd tudni, hogyan hidratáld magad, hogy ez ne váljon a teljesítmény kárára, a legjobb helyen vagy.

A hidratáció az egészséges étkezés egyik alappillére, ahogy már ezt többször leírtuk.

Mit fogsz megtanulni?

  • Sport előtti hidratáció
  • Sport közbeni hidratáció
  • Sport utáni hidratáció
  • A szaklapok egyetértenek abban, hogy minden elégetett 1000 kalóriát 1 liter vízzel kell pótolnunk. Nagyon fontos, hogy a folyadék egyenlő időarányban kerüljön a szervezetünkbe, ezért nélkülözhetetlen az egésznapos vízivás. Ez egy esszenciális habitus, amit párhuzamosan kell elsajátítanunk a sporttal együtt.

    1. Hidratáció a sport előtt

    Igen, előtte!

    Egy erőnléti edzés előtt ajánlott 400-600 ml víz elfogyasztása 1-2 órával az edzés megkezdése előtt.

    Ezért fontos edzés előtt inni:

  • Szabályozza a testhőmérsékletet, meggátolva, hogy túlmelegedjen a sportoló
  • Csökkenti a fáradtságérzetet
  • Feltölti a glikogén tartályokat
  • 2. Hidratáció sport alatt

    Elengedhetetlen!

    Erőnléti edzés alatt a stratégia az, hogy azonos időintervallumokban hidratáljuk magunkat.

    Ezért fontos edzés közben inni:

  • Pótolja az izzadással elveszített folyadékot és az elektrolitokat
  • Stabilizálja a vércukorszintet
  • Ajánlott 200-250 ml víz ivása 20-25 percenként, ami 3-4 kortynak felel meg.

    3. Sport utáni hidratáció

    Minél hamarabb elkezdjük, annál jobb hatást érünk el. Az izmaink sokkal gyorsabban regenerálódnak.

    Pontosan ki tudjuk számolni mennyi folyadékot izzadunk ki magunkból, ha edzés előtt és utána ráállunk a mérlegre. A képlet egyszerű:

    Edzés előtti súlyunk + folyadék amit edzés közben megittunk – edzés utáni súlyunk = folyadék deficit

    Jó sportolást kíván a Virginaqua csapat!

    Szerző: |2018-08-20T12:26:34+00:00augusztus 20th, 2018|VirginAqua Projekt|0 Vélemény