Töltődj fel minden reggel energiával

//Töltődj fel minden reggel energiával

Gondolj bele, hogy mostantól nyolc órán keresztül nem iszol semmit. Mennyire lennél szomjas az idő lejártával?

Este pontosan ez történik, nem azért nem iszunk, mert nem szeretnénk, hanem mert alszunk. Lassan dehidratálódik a szervezetünk, mert folyadékot használ a működéshez.

A legtöbb tanulmány 500 ml vizet ajánl  optimális fogyasztásként felkelés után, de minél nagyobb a mennyiség, annál pozitívabb a hatás.

Leírjuk öt pontban miért érdemes vizet innod ébredés után:

  • Felgyorsítja az anyagcserét. Egy nagy pohár hideg víz 24%-al[1] gyorsítja az anyagcsere folyamatot a következő 90 percre.
  • Dehidratált vagy amikor felkelsz. Már 7-8 órája nem ittál egy csepp vizet sem! Még ha nem is veszed észre a reggeli hajtásban a szervezeted szomjas!
  • Segít méregteleníteni. A máj csodálatos munkát végez, ha megfelelő üzemanyagot biztosítunk számára (a legtisztább vízzel). Az azonnali folyadékbevitel felkelés után segít a toxikus anyagokat a leghamarabb eltávolítani a testünkből.[2]
  • Az agyunk 75%-a víz. Ha nem hidratáljuk magunkat, az agyunk nem kap elegendő üzemanyagot és nem tudja teljes kapacitását kihasználni. Legtöbbször a szomjúság miatt érezzük fáradtnak magunkat és még észre sem vesszük.[3]
  • Kevesebbet eszel reggelire. Egy tanulmány szerint az a csoport, mely rendszeresen elfogyasztott reggeli előtt fél liter vizet, átlag 2 kg-ot fogyott három hónap alatt étrend változtatás nélkül. A víz teltség érzetet ad, így minden étkezés előtt be lehet iktatni ezt a trükköt.[4]

Egy dolog mindenkire igaz, amikor felkelünk a testünk szomjas. Egy nagy pohár vízzel hidratálni tudjuk magunkat, hogy a napot már az első perctől 100%-os erőbedobással tudjuk indítani.

Tipp: Dobj bele egy citrom vagy lime karikát, így jobban felfrissítheted magadat!

[1] “Foods that Speed Up Your Metabolism – MyFit.ca.” 11 may.. 2014, http://www.myfit.ca/foods_that_speed_metabolism.asp. Se consultó el 5 ago.. 2018.
[2] “Why Drink More Water? See 6 Health Benefits of Water – WebMD.” 8 may.. 2008, https://www.webmd.com/diet/features/6-reasons-to-drink-water. Se consultó el 5 ago.. 2018.
[3] “Dehydration – Signs, Symptoms, Causes, and Prevention – WebMD.” 2 may.. 2017, https://www.webmd.com/a-to-z-guides/dehydration-adults. Se consultó el 5 ago.. 2018.
[4] “Clinical trial confirms effectiveness of simple appetite control method ….” 23 ago.. 2010, https://www.acs.org/content/acs/en/pressroom/newsreleases/2010/august/clinical-trial-confirms-effectiveness-of-simple-appetite-control-method.html. Se consultó el 5 ago.. 2018.
Szerző: |2018-08-07T15:45:26+00:00augusztus 7th, 2018|VirginAqua Projekt|0 Vélemény